YLEISET VARAUS- JA PERUUTUSEHDOT SEKÄ JÄRJESTYSSÄÄNNÖT YÖPUU YHTIÖ OY:N HOTELLEISSA 01.08.2018 ALKAEN

Yleiset varaus- ja peruutusehdot sekä järjestyssäännöt Yöpuu Yhtiön hotelleissa

Näitä ehtoja sovelletaan yksittäisten henkilöiden tekemiin majoitusvarauksiin, ellei erityistä sopimusta ole laadittu. Nämä ehdot eivät koske yksittäisten henkilöiden tekemiä varauksia, mikäli varaus tehdään ryhmälle, jonka koko on yli 10 henkilöä. Näitä ehtoja sovelletaan myös sellaisiin internetin kautta tehtäviin majoitusvarauksiin, jotka tehdään Yöpuu Yhtiö Oy:n internetsivustojen kautta. Nämä ehdot eivät koske kolmansien osapuolien kautta tulleita varauksia.

1. VARAUS JA VAHVISTUS

Varauksen yhteydessä sinun on ilmoitettava nimesi, asuinosoitteesi, saapumis- ja lähtöajankohta sekä maksutapa. Varaus sitoo hotellia, kun se on vahvistettu suullisesti, kirjallisesti tai esimerkiksi sähköpostitse ja kun olet saanut siitä vahvistusnumeron. Hotelli voi asettaa varauksen ehdoksi erilaisia sääntöjä, varausmaksun suorittamisen tai varauksen vahvistamisen luottokortilla varauksen sitovuuden edellytykseksi. Asiakas on velvollinen tarkistamaan varausvahvistuksen tiedot ja tarvittaessa peruuttamaan varauksen. Epäselvissä tapauksissa ole hyvä ja ota yhteys hotellin myyntipalveluun, myynti@yopuuyhtio.fi / 014 333 911. Varausvahvistus on hyvä ottaa mukaan saapuessanne hotelliin.

2. HOTELLIIN SAAPUMINEN JA LÄHTEMINEN

Huone on käytettävissäsi tulopäivänä klo 15.00 ja se on luovutettava lähtöpäivänä klo 12.00 mennessä. Hotellilla voi olla tästä poikkeavia tulo- ja lähtöaikoja. Turvallisuussyistä vain henkilökunta ja hotelliin sisään kirjautuneet henkilöt päästetään hotellihuoneisiin ja muihin varattuihin tiloihin, huone- ja tilakohtainen maksimi henkilömäärä ei saa ylittyä.

Tarkistamme majoittujien henkilöllisyyden sisään kirjautumisen yhteydessä.

Jos muuta ei ole sovittu varauksen yhteydessä tai valitsemaasi hintaan tai varausajankohtaan ei liity muita ehtoja huonetta pidetään varattuna klo 18.00 saakka varaukseen merkittynä saapumispäivänä. Jos saavut tätä myöhemmin, on sinun vahvistettava myöhäinen tuloaikasi luottokortilla tai muulla sovitulla tavalla. Muussa tapauksessa hotelli voi myydä huoneen edelleen.

Jos saavut hotelliin sen tuloaikoja noudattaen, mutta varattua huonetta ei ole vapaana, hotellin on ilman lisäkustannuksia hankittava lähin mahdollinen vastaavan tasoinen huone.

3. VARAUSTAKUU

Varauksen varmistamiseen voidaan käyttää kansainvälistä luottokorttia. Jos saavut hotelliin kello 18:00 jälkeen, toimitathan toimivat luottokortin ja seuraavat tiedot: nimesi, kortin numeron ja voimassaoloajan, osoitteen, puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen. Hotelli voi pyytää nämä tiedot kirjallisesti tai suullisesti.

Vaihtoehtona luottokortti- tai yritystakaukselle Yöpuu Yhtiö Oy:lla on oikeus tarvittaessa vaatia joko osittainen tai täydellinen ennakkomaksu varauksen takaamiseksi. Ennakkomaksusta ja sen maksuaikataulusta sovitaan aina tilaajan kanssa etukäteen kirjallisesti.

Yöpuu Yhtiö Oy:lla on oikeus varmentaa luottokortti tarvittaessa sovitulle summalle.

4. PERUUTUS JA SAAPUMATTA JÄTTÄMINEN

Jos muuta ei ole sovittu varauksen yhteydessä tai valitsemaasi hintaan tai varausajankohtaan ei liity muita ehtoja, peruutus on tehtävä viimeistään saapumispäivänä päivänä klo 18.00 mennessä. Jos jätät saapumatta ja varauksesi on vahvistettu, hotellilla on oikeus veloittaa korvauksena sinulta yhden vuorokauden hinta veroineen sekä muut mahdolliset varaukseen liittyvät lisäpalvelut.

Ryhmävarausten peruutusehdot sopimuksen mukaan. Ennakkoon maksetulla huonevarauksella ei ole peruutusoikeutta eikä varausta voi muuttaa. Maksua ei palauteta.

Hotellihuoneen voi maksaa käteisellä, pankkikortilla ja luottokortilla. Varausvahvistus on hyvä olla mukana hotelliin saapuessa.

5. LÄHTÖ ENNEN SOVITTUA AJANKOHTAA

Jos lähdet hotellista pois ennen sovittua lähtöpäivää, on sinun ilmoitettava lähdöstäsi hotellille viimeistään klo 18.00 edeltävänä päivänä. Jos kysymys on useamman yön majoituksesta, sinun on maksettava sovittu hinta käyttämättä jääneeltä ajalta. Lähtö ennen sovittua ajankohtaa voi myös aiheuttaa muutoksen majoituksen kokonaishintaan.

6. MAKSUT

Molemmat hotellit hyväksyvät tavallisimmat maksukortit. Hotelli ei kuitenkaan ole velvollinen hyväksymään ulkomaan valuuttaa, kuponkeja, shekkejä tai maksukortteja, jos hotelli itse ei ole tarjoutunut niin tekemään. Jos huonetta ei ole maksettu ennakkoon, on hotellihuone maksettava käteisellä tai luottokortilla paikan päällä hotellissa. Hotellilla on oikeus tehdä kansainvälisten luottokorttien haltijoille varauksen yhteydessä veloitus ja ennakkovarmennus luottokortilta. Ennakkomaksuna luottokortilta voidaan veloittaa varauksen yhteydessä hotellin määrittämä varausmaksu, joka vähennetään lopullisesta laskusta.

Maksukortti tulee esittää hotelliin saavuttaessa. Laskutukseen menevistä laskuista tulee sopia etukäteen myyntipalvelun kanssa. Laskutuslisä on 9€. Emme laskuta kolmansien osapuolien kautta tulleita varauksia.

Jos hotelli ei ole tehnyt ennakkovarmennusta luottokortiltasi, hotellilla on oikeus asiakkaan sisään kirjautumisen yhteydessä periä vakuus lisäpalveluiden (kuten minibar) käyttämisestä.

7. ASIAKKAAN OLESKELU MAJOITUSLIIKKEESSÄ

Hotellissa noudatamme hyviä tapoja ja järjestyssääntöjä. Jos rikot näitä sääntöjä, voidaan sinut välittömästi poistaa hotellista. Sinun on kuitenkin maksettava majoituksesi ja tilaamiesi lisäpalveluiden hinta etkä voi vaatia jo suoritetun maksun palauttamista.

Turvallisuussyistä vain hotelliin sisään kirjautuneet henkilöt päästetään hotellihuoneisiin ja muihin varattuihin tiloihin. Huone- ja tilakohtainen maksimi henkilömäärä ei saa ylittyä.

8. VASTUU ASIAKKAAN OMAISUUDESTA

Voit säilyttää arvotavaroitasi huoneen säilytyslokerossa. Hotelli ei vastaa huoneen säilytyslokerossa olevasta omaisuudesta. Vastaat itse myös omista matkatavaroistasi.

Hotelli ei vastaa autohallissa tai hotellin pysäköintialueella olevan kulkuvälineen tai sen sisällä olevan omaisuuden vahingoittumisesta tai katoamisesta. Hotellin on ilmoitettava riittävän selvästi autohallissa ja pysäköintialueellaan ettei kyseessä ole valvottu alue eikä hotelli vastaa siellä olevasta asiakkaan omaisuudesta.

Hotellin on ilmoitettava riittävän selvästi autohallissa ja pysäköintialueellaan ettei kyseessä ole valvottu alue eikä hotelli vastaa siellä olevasta asiakkaan omaisuudesta.

9. ASIAKKAAN VASTUU VAHINGOSTA

Asiakkaana vastaat tahallasi tai huolimattomuudellasi aiheuttamistasi vahingoista (kuten tupakoinnista huoneessa), jonka sinä tai sinun vieraasi tai lemmikkieläimesi aiheuttavat huoneelle tai hotellin muille tiloille, siellä oleville huonekaluille tai varusteille sekä hotellin muille asiakkaille tai heidän omaisuudelleen. Vastuu vahingosta määräytyy yleisten vahingonkorvausta koskevien periaatteiden mukaan.

10. ALAIKÄISEN MAJOITTUMINEN

Huonevarauksen voi tehdä vain yli 18-vuotias henkilö. Alaikäiselle huoneen varaava on vastuussa alaikäisestä henkilöstä riippumatta siitä, majoittuuko hänen kanssaan vai ei. Yksin majoittuvalla alaikäisellä oltava huoltajan allekirjoittama, vapaamuotoinen lupalappu, jossa tulee ilmi alaikäisen nimi ja syntymäaika sekä majoittumisajankohta. Myös huoltajan nimi ja puhelinnumero vaaditaan.

11. LEMMIKKIELÄIMET

Hotelliin voi tuoda mukanaan lemmikin hintaan 20 €/yö. Lemmikkien tuomisesta hotelliin on aina ilmoitettava etukäteen ja sisään kirjoittautunut majoittuja vastaa henkilökohtaisesti lemmikkinsä hyvinvoinnista sekä sen mahdollisesti aiheuttamista vahingoista ja kuluista.

Lemmikit eivät saa aiheuttaa häiriötä muille hotellivieraille. Lemmikkihuoneita on kussakin hotellissamme rajallinen määrä, joten suosittelemme varaamaan huoneen hyvissä ajoin ennen matkaa.